APFM
APFM Actualitat
L’Associació de Premsa Forana de Mallorca i l’AMIC Illes Balears inicien un acord de col·laboració
L’Associació de Premsa Forana de Mallorca i l’AMIC Illes Balears inicien un acord de col·laboració

L’Associació de Premsa Forana de Mallorca (APFM) i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Illes Balears posen en marxa un acord de col·laboració. Així ho varen explicar el president de l’APFM, Rafel Puigserver i el president de l’AMIC, Ramon Grau, el passat  22 de novembre a la Jornada celebrada a l’Arxiu del Regne de Mallorca de Palma sobre les noves tendències de periodisme de proximitat i la intel·ligència artificial. 

Amb aquest acord de col·laboració entre l’Associació de Premsa Forana i l’AMIC Illes Balears es forma una agrupació de 88 mitjans, dels quals 41 són publicacions impreses i 47 mitjans digitals, si bé cada entitat també durà a terme projectes específics per als seus respectius associats. 

Ambdues entitats, en una primera fase, treballaran per establir acords i sinergies amb els mitjans d’informació de les Illes Balears i per una altra, amb la Universitat (UIB) i el CESAG, amb l’associació de periodistes de les Illes Balears, DIRCOM, Agències de Publicitat, la patronal del sector, etc. En paral·lel, s’establiran contactes amb entitats més globals del sector com Google Spain per formació, l’associació europea de premsa MIDAS i la internacional WAN-IFRAl, i per poder participar en projectes Euroregionals i europeus.

Les dues associacions es marquen amb aquest acord diversos objectius: 

  • ajudar amb més capacitat a la professionalització dels mitjans, a la digitalització i a tenir una major presència a les xarxes socials; 

  • crear un banc de continguts que faciliti la col·laboració entre les redaccions dels mitjans; 

  • augmentar les accions de formació i jornades dirigides als mitjans de comunicació; 

  • captació de publicitat i continguts patrocinats per als mitjans; 

  • incrementar l’oferta de serveis per als associats (banc d’imatges, agències de notícies, controls d’audiència...); 

  • potenciar els nous talents creadors de continguts en els nous formats i vincular-los als mitjans de proximitat...

En definitiva, aquest acord té la voluntat que els mitjans associats a ambdues entitats tenir una major representativitat i reconeixement institucional i del sector, de manera que s’adeqüi a la importància que tenen el quasi cent mitjans d’informació de proximitat i temàtics associats de les Illes Balears. Uns mitjans que des del periodisme de proximitat són una garantia en la qualitat democràtica de la nostra societat.

Les associacions. 

L’Associació de Premsa Forana de Mallorca és l’encarregada de la representació, gestió i defensa dels interessos comuns de les publicacions periòdiques radicades a la part forana de Mallorca. L’entitat està conformada per 28 publicacions en paper i 14 digitals, un total de 26 mitjans (20 capçaleres). L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació de les Illes Balears representa seixanta publicacions en paper i mitjans digitals, que conjuntament arriben a una tirada en premsa de quaranta mil exemplars, mentre que en digital superen els cinc milions de navegadors únics mensuals.

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació de les Illes Balears representa seixanta-dues publicacions en paper i mitjans digitals, que conjuntament arriben a una tirada en premsa de quaranta mil exemplars, mentre que en digital superen els cinc milions de navegadors únics mensuals.